Kõnetuvastus ja PyCharm

Iterative Model ei vaja alguseks väga täpseid nõudmisi. Selle vastu kõik algab funktsionaali osaliselt realiseerimisega. Peale eelmise etappi testimist ja hindamist tulevad järgmised sihid ja nõuded ja protsess kordub. Vaheversioonid võivad olla mitteideaalsed aga töövõimelised. Kui me teame, mis on meie lõppsaadus, me liigume, arendame oma projekti ja teeme nii, et iga samm oleks produktiivne ja iga versioon töövõimeline.

Miks ja kus on mõistlik sellist arendus mudelit kasutada?

Esimeseks, kui meil on juba olemas täpsed ja arusaadavad nõuded lõppversioonile. Teiseks, kui projekt on suur. Põhieesmärk on olemas, aga realiseerimis detailid võivad muutuda ajajooksul.

 Iteratiivse mudeli näiteks on speech recognition või kõnetuvastus. Esimene kõnetuvastus masin oli AUDREY mida projekteeriti 1952. aastal Bell Labs. See oli analoogmasin, mis tuvastas sõnesid ja numbreid vahepausidega. See ei saanud populaarseks, sest oli väga keeruline, aga oli väga progressiivne idee. Täna kõnetuvastus projektid ja tarkvarad on väga populaarsed. Igas mobiiltelefonis, brauseris on selline olemas. Aga kõnetuvastuse probleem ei ole veel lõppuni lahendatud. Hääldus- ja kõnelemisviisid, võõrsõnad mida me kasutame oma kõnes ja muud ei luba teha ideaalset tarkvara. 

Freemium on üks populaarsemaid IT ärimudeleid täna. Peaaegu iga tarkvara mida saab veebist leida kasutab sellist mudelit. Selle mudeli põhimõtte on see, et pakutakse nii tasuta versiooni, tavaliselt osavõimelist, kui ka tasulist täisversiooni. Sellise mudeliga on kõige tähtsam säilitada tasakaalu: palju inimest saab ja tahab maksta ja kui palju on neid, kes kasutab tasuta versiooni. On vaja õige arvutada unit economics - palju ressursse sa kasutad, et hoida neid, kes ei maksa sulle.

Üks hea näide on meie lemmik PyCharm ja muud JetBrains IDE. PyCharmil on kaks versiooni: tasuta Community, mis lubab töötada ainult Python-iga ja tasuline täisversioon Professional, mis lubab teha veebirakendust, töötada HTML, JS ja SQL-iga.

Kasutatud allikad:

  • https://www.jetbrains.com JetBrains koduleht
  • "From AUDREY to Siri. Is Speeche Recognition a Solved Problem?" Roberto Pieraccini, The International Computer Science Institute at Berkley

Comments

Popular posts from this blog

I am Proffi, IT Proffi.

Miks just Copyleft?