Blogid ja Foorumid VS Ajalehed ja Ajakirjad, või uue meedia mõju tradistsioonilisele

Interneti aeg on tulnud ja see, kes ei nõustu seda, ei arene, ei liigu uute tehnoloogita suunas, see jääb alla.
Ja selline tendents on kõikides meie elu valdkondades, ja meedia on üks nendest. Traditsiooniline meedia või vana meedia, ehk ajalehed ja ajakirjad on juba 30 aastat suures ohus. 
Vana meedia - selline mõiste ei ole uus. Esimesena seda kasutas Marshall McLuhan oma teoses "Understanding Meadia: The Extensions of Man". "Uued meedia vahendid mitte kunagi ei ole vanade lisandus ja ei jäta neid rahule. Uus vahend surub vana meediat alla nii kaua, kuni ei leia vanale uut seisundit või ei vormista ümber." kirjutas McLuhan, ja see on väga õige mõte. Vanad meedia vahendid on aeglasemad, kallimad ja väga tihti rohkem sõltuvuses seadustest kui uued.
Näiteks, mida kirjutab Venemaa Föderatsiooni meedia komitee oma 2018 aasta aruandes:
"2018 aasta detsembril riigi nimikirjas on andmed 48 180 registreeritud perioodikaväljaannetest vastu 
52 593 mis olid eelmisel aastal. Ja võrreldes 2008 aasta seisundiga registreeritud perioodikaväljaannete nimikiri on vähenenud 34%. Selle põhiliseks põhjuseks on turu selektsioon, ehk turult lähevad ära need, kes on nõrgem." Ja selline tendents, jääb vanade meedia vahendite lõppuni.
Miks see nii on? Miks nii palju ajalehti ja ajakirju lihtsalt lähevad ära? Vastuseks on RAHA. Ja põhilised tulud meedias on reklaamist. Aga reklaami eesmärk on huvitada just nooremat põlvkonda, kes enne Interneti ei olnud väga huvitatud ajalehtedes ja nüüd IT arendusega perioodikaväljaannete noorte lugejate protsent kaldub nulliks. Internetis reklaami võimalused on palju suuremad ja auditoorium on palju noorem ja laiem. Üks võimsamatest reklaami relvadest on kontekstne ja CPV - Cost Per View reklaam(see häiriv asi, mida isegi AdBlock ei saa blokeerida).
Mida ja kuidas kirjeldab sellist reklaami turunduse firma NUTIMEEDIA:
"Enamik Interneti kasutajatest sisenevad netti täna nutitelefoni või siis tahvelarvuti kaudu. Kontekstne reklaam nutitelefonides, tahvelarvutites ja mobiiltelefonides on kolm korda efektiivsem, kui reklaam statsionaarsetes sidevahendites. Seejuures reklaamkuulutuste arv nutitelefonide ja tahvelarvutite ekraanidel kasvab pidurdamatult. Just seetõttu on enamik reklaamkampaaniaid suunatud kasutamiseks mobiilse kontekstse reklaamina edendamaks kaupade ja teenuste kasutamist....KONTEKSTNE REKLAAM: TÄHTSAIM – ÕIGE "MEELESTATUS"
Ja nagu ma enne ütlesin, perioodikaväljaanded on sõltuvuses seadustest ja riigi piirangutest mis on seotud reklaamiga. Venemaa Föderatsiooni meedia komitee oma 2018 aasta aruandes:
"Venemaal on piiratud alkoholi, tubaka ja toidulisandite reklaami trükkimisele. See tunduvalt piirab segmenti." Internetis on piiranguid palju vähem ja see annab mõnedele firmadele ainukest võimalust end reklaamida ja mõnikord see võib mõjutada väga negatiivselt noortele. Aga piiramine reklaami Internetis on tavaliselt sama raske nagu Interneti vabadust piiramine.
Aga on ka positiivne mõju, kui aga see ei ole nii suur. Nagu McLuhan kirjutas, vana meedia kas leiab uut seisundit või uut vormi. Ja just vana meedia vormi vahetus on positiivne ja see on pigem arendus. Täna kõik suuremad ajalehed ja ajakirjad on olemas nii paberkujul kui ka digikujul või siis ainult digikujul - London Post, The Wall Street Journal, The Telegraph, Postimees, Eesti Päevaleht ja muud. Enam ei ole vaja minna raamatukokku, et seal arhiivist otsida eelmise aasta väljaannet, sest praegu kõik need on Internetis olemas. Mõned arhiivid on avatud, teised on tasulised, aga nad on. Järgmine ja väga suur pluss, minu isikliku arvamisest, on see, et enam ei ole vaja, nii palju paberit raisata selleks, et inimesed saaksid teda kes näitlejatest hollywoodi näitlejatest läks mehest lahku ja kes võitis Premier League-s. Ehk positiivne mõju maailma ökoloogiale.
Kokkuvõtteks. Me ei oska praegu 100% kindel olla, et uus meedia on parem kui vana, ja mis mõju, kas positiivne või negatiivne on. Seda näitab aeg. Aga mida, ma arvan, me saame täpselt öelda, et Internet on kõige tähtsam ja kõige võimsam 20 sajandi leiutis.


P.S. AdBlock, NUTIMEEDIA ja muud firmad, mis olid selles artiklis näiteks toodud (anti)reklaami eest ei ole maksnud. Kõik mis oli öeldud on autori isiklik arvamus. :-)

Kasutatud Allikad:
  • "Российская периодическая печать. Состояние, тенденции и перспективы" 2018.Федеральное агентство по печати и массовым коммуникациям
  • "Understanding Media: The Extensions of Man" Marshall McLuhan.
  • "How Old Media Can Survive In a New World" The Wall Street Journal

Comments

Popular posts from this blog

Kõnetuvastus ja PyCharm

I am Proffi, IT Proffi.

Miks just Copyleft?