KOLM PÕNEVAT IT LEIUTIST

 Kurzweil Reading Machine

Alguses, kui ma tahtsin kirjutada tehnoloogiatest, mis aitavad puuetega inimest, olin kindel , et sellised spetsiifilised arvutid, programmid ja tehnoloogiad ilmusid 21. sajandil. Ma hakkasin uurima ja minu suureks imestuseks suurem osa tehnoloogiatest on kaks korda vanem kui mina.

Täna ma räägin siis esimesest masinast, mis luges raamatut, ajalehti ja muid prindituid dokumente nii, et pime inimene võis lugeda seda mida ta tahtis.

Ray Kurzweil asutas oma firma Kurzweil Computer Products Inc 1974. aastal, selleks et arendada tekstilugemisprogrammi, mis oleks võimsam kui teised OCR (optical character recognition) ja saaks lugeda koike olevaid tekste ja šrifte. Oma eesmärke ta saavutas juba järgmiseks aastaks.

Nagu Ray Kuzweil ise rääkis, kohe ilmus küsimus "What is it good for?" Vastus tuli juhuslikult. Lennukis tema naaber oli pime inimene, peale vestlusest kellega Ray leidis probleemi oma lahenduseks.

1975 aasta lõppuks nad panid kolm tehnoloogiad kokku - oma tekstilugemisprogramm "omny-front"OCR, CCD(Charge Coupled Device) skaaner ja kõnesüntees - ja said esimese print-to-speech reading masina nägemispuudega inimeste jäoks KRM või Kurzweil Reading Machine .


Bluetooth

90ndad. IT arendus liigub valguse kiirusega. Ilmub ja areneb veeb, tulevad uued tehnoloogiad - DVD, Wifi, jm. Sellel ajal rootsi kompanii Ericsson Mobile tegeleb "short-link" tehnoloogia arendamisega, mille põhieesmärk on asendada juhtmeid ja teha arvutite lisaseadmete kasutamist mugavam ja mobiilsem.
Varsti uus tehnoloogia huvitas firmasid nagu IBM, Intel, Toshiba ja Nokia ja 1998 aastal nad asutasid ühendust Bluetooth SIG(Bluetooth Special Interest Group). Tulevikus Bluetooth SIG ja IEEE said kokkuleppele, mille alusel Bluetooth sai oma standarti IEEEs 802.15.1.
Huvitav fakt, et alguses ajalise nime Bluetooth pakkus firmade koosolekul Jim Kardach Intelist. Jim ütles: "King Harald Bluetooth…was famous for uniting Scandinavia just as we intended to unite the PC and cellular industries with a short-range wireless link."
Hiljem, kui oli vaja juba nime valida, tuli arusaamine, et ühelt poolt nimi Bluetooth on palju tuntavam kui mingi RadioWire või PAN(Personal Area Networking) ja teiselt see on juba short-range juhtmevaba side sünonüüm kasutajatel.  

Steam

Iga üks, kes kunagi mängis arvutimänge kuulis sellisest veebiteenusest nagu Steam.

Enne, selleks et seadistada mängu oli vaja minna poodi selle ostmiseks või otsida kedagi tuttavad, kellel oli diskett või CD-ROM plaat mänguga. Arusaadav, et nii kaugele ei jõua.

Ja ilmus... Ei Steam ilmus hiljem. Ilmus WON(World Opponent Network). WON arendatud Sierra Games seltsiga oli primitiivsem ja ei olnud mõeldud mängude digitaalse levitamiseks. Rohkem oli online service mängimiseks.

Aga mõtte oli hea. Ja nagu ikka, kui sa ise ei näe perspektiivses tehnoloogias potentsiaali ja ei arenda seda, siis sellega tegeleb keegi teine.

Ja tuli tema. GABEN. Oma arvutimängude arendamise ajal ta otsis ka hea võimalust neid mänge levitamiseks ja müümiseks. Mängimiseks onlinis tol ajal kasutati WONi. Mõte tuli kiiresti- "Ostame WONi ja selle baasil teeme oma platvormi".  

Uus teenus, mis ilmus 2003. aastal, oli mugavam ja palju võimsam. Alguses Valve Corporation levis Steami kaudu ainult oma mänge, aga lühiajalt muud erinevad mängude arendajad tulid sellele platvormile. Täna Steami kasutavad miljonid inimest nii mängude ostmiseks kui ka levitamiseks.  


Kasutatud Allikad:

  • http://www.kurzweiltech.com/kcp.html
  • https://www.valvesoftware.com/

Comments

Popular posts from this blog

Kõnetuvastus ja PyCharm

I am Proffi, IT Proffi.

Miks just Copyleft?