Eric S. Raymondi "How To Become A Hacker"

 Olen läbi lugenud ameerika tarkvara arendaja Eric S. Raymondi artikli "How To Become A Hacker" ("Kuidas saada hakkeriks"). Arvan, et see pealkiri, saab huvitada Interneti kasutajat, ja mõned, võib olla,  juba otsivad Google-st seda lootusega teada saada, kuidas Pentagoni häkkida või enda pangakontole paar nulle juurde kirjutada. Aga enne kui hakkate seda veebist otsima, informeerin teid, millest tõesti see dokument on, ja miks ma soovitan seda lugeda.

Alustan sellest, et kui te arvate, et häkkerid just need inimesed, kes istuvad 24/7 oma korterites ja teenivad raha pangasüsteemide häkkimisega, ja just see teid huvitab, siis see artikkel on teie jaoks lugemiseks kohustuslik. Kui aga juba alguses autor räägib, kes üldse on häkker, millega ta tegeleb ja kuidas eristada häkkerit "kräkkeritest". Nüüd saime teda, kes on kes, ja liigume edasi. 

Teine punkt räägib häkkerliku suhtumisest. Seletab, et meie maailm on täis probleeme, mis ootavad oma lahendusi, ja miks ei tasu ühtegi probleemi kaks korda lahendada. Veel jutt läheb vabadusest, ja miks samasugune igapäevane rutiin kahjustab, on igavuse ja nüriduse põhjuseks, ja kuidas seda vältida.

Järgmine osa on juba palju huvitavam, sest siin räägitakse häkkerite põhioskustest: mis programmeerimis keelt valida esimeseks, miks on kasulik osata kasutada veebi ja HTMLi, miks Unix on parem kui teised operatsioonisüsteemid, ja miks inglise keele oskus on arenduse baas ITs.

Edasi jutt läheb staatusest või reputatsioonist häkkerite maailmas, kuidas saada seda, mis aitab ja mis võib kahjustada. Tarkvara testimine ja avatud lähtekoodiga tarkvara on head võimalused arendada oma tehnilisi oskusi ja teadmisi, kui ka reputatsiooni jaoks.

Kuidas mulle meeldis see artikkel ja mida ma arvan sellest? Ütlen ausalt, et meeldis väga. See dokument on just juhend, juhindudes millest inimene saab areneda palju kiiremini ja edukalt. See ei ole õpik, ja see meldis mulle kõige rohkem. See on vana häkkeri kogemus, mida ta annab meile, edasi arendamiseks ja levitamiseks (vanahea copyleft).

Küsimused tekkisid mul ainult stiilipunktide lugemise ajal. Aasia võitluskunstid, mediteerimine ja ulmet lugemine räägivad mulle, et autor on " old-school guy". Arvan, et ajad muutuvad, ja nendega koos muutuvad inimeste hobid. Aga on võimalus, et ma eksin ja selle pärast ma ei saa kunagi häkkeriks.

Allikad:

" How To Become A Hacker" by Eric S. Raymond

Comments

Popular posts from this blog

Kõnetuvastus ja PyCharm

I am Proffi, IT Proffi.

Miks just Copyleft?